Saturday, April 23, 2011

Briose simple, aurii / Simple, golden muffins




Am cautat pe net o reteta de briose. Mi s-a facut pofta si am pus mana sa fac. Curajoasa rau, pentru ca aragazul meu nu are un cuptor functionabil, asa ca am folosit un gratar rotund, pentru aragaz, de pus pe ochiul mic. Musai cu gaura pe mijloc pentru o incalzire cat mai uniforma a tuturor brioselor.
Am luat reteta asta si am lucrat pe langa ea de a iesit altfel, asa :

Ingrediente:
400 g faina;
2 oua;
100 g unt;
o lingura de ulei;
350 ml lapte;
200 g zahar;
2 pliculete de zahar vanilinat;
esente vanilie si rom dupa gust;
un praf de copt pt 500 gr faina;
zahar pudra pentru ornat;
patratele de ciocolata pentru ornat sau pentru servit pe farfurioara cu briosa.
Altele:
un mixer;
20 forme/tavite mici pt briose;
hartiute pt copt briose din comert;
un gratar rotund pentru aragaz :D

Mod de preparare:
Se mixeaza cu paletele pentru maioneza cele 2 oua cu zaharul, cu zaharul vanilinat si esentele pana se face o spuma cremoasa. Se topeste untul si se raceste nitel. Adaugam untul, uleiul, apoi laptele prin firicel, pe margine, in timp ce mixam.
Se amesteca o mana de faina cu praful de copt, apoi cu restul fainii. Se adauga compozitia mixata turnand in fir potrivit, in timp ce amestecam cu mixerul, cu paletele pentru coca.
Compozitia se pune in forme de briose (muffins) cu hartiute de copt. Pe un gratar de aragaz incap circa 7 forme. In total mi-au iesit 19 briose.
Se lasa la copt circa 35-40 minute pe serie, la foc mediu, sa nu se arda si sa nu ramana crude in mijloc. Verificati sa fie coapte bine si la fundul formei, si in interior, pentru ca nu este un cuptor etans. Daca mai este nevoie (pentru ca nu toti avem aceeasi flacara de aragaz) le mai lasati 5-10 min. Cine are, poate folosi cuptorul aragazului incalzit si atunci le lasa circa 15 min, verificandu-le.

Se servesc simple, cu zahar pudra sau cu un patratel de ciocolata la o cana de ceai, cafea, lapte sau pur si simplu. :D
Pofta mare!
Se poate si PE aragaz :))
------------------
Please use the page translator for this post.
Thank you.

Print

0 comentarii:

Post a Comment